Etter hjemkomst / Glemte saker
Glemte saker: Vi er glade for og hjelpe deg med glemte saker. Ta kontakt med oss via telefon eller email: info@tyrkiareiser.no umiddelbart etter hjemkomst. Jo mer informasjon du gir ( hva er glemt, hvor er det glemt etc. ) desto større er sjansen for at vi finner dine ting. Når vi har mottatt forespørselen din, sender vi dette til destinasjonen, som deretter kontakter hotellet, busselskapet etc.
Finner vi den glemte gjenstanden vil dette bli hentet av vårt personale mot et gebyr på 200 kr. Vi oppbevarer den gjenstand til vi får sent den hjem til Norge.
Glemte gjenstander blir sent til Norge på egen regning og eget ansvar. Det er dessverre ikke mulig sende glemte gjenstander med fly, derfor blir det sent med post fra Tyrkia. Det er ikke tillatt å sende elektronikk (telefoner, datamaskiner, iPads osv.) med posten.
Har du glemt noe på flyet må du selv etterlyse dette på flyplassen eller kontakte flyselskapet umiddelbart etter ankomst / retur. Tyrkiareiser har ikke mulighet til og be om glemte gjenstander fra flyselskapet. Vi gjør oppmerksom på at det dessverre kan hende at savnede gjenstander ikke blir funnet, selv om du tar kontakt like etter du har kommet hjem.
Mistet / skadet bagasje: Tap eller skade på bagasje under flyturen, må du umiddelbart etter landing og før du passerer tollen ta kontakt med flyselskapet/ bagasjeservice på flyplassen for og få laget en rapport (PIR rapport). PIR rapporten må du bruke når du kontakter ditt eget forsikringsselskap eller flyselskapet. Vær oppmerksom på at en PIR rapport ikke kan kan gjøres etterpå.
Reklamasjon: Det er i alles interesse at evt feil eller mangler på ferien blir utarbeidet under ferien. Derfor er det viktig at du umiddelbart kontakter våre guider på destinasjonen hvis du opplever problemer. Kontakter du ikke guiden under oppholdet mister du retten til å klage når du kommer hjem. Vi må understreke at våre medarbeidere i Norge/Sverige/Danmark ikke har mulighet for å rette henvendelser til f.eks hotellene - derfor skal guidene på destinasjonen kontaktes. Ønsker du å reklamere etter hjemkomst, må du sende en skriftlig klage etter ferien til [email protected] . Husk å oppgi ditt reservasjons/booking nummer.