Reisen min går med rutefly, hva betyr dette?
En reise med rutefly (dynamisk flygning) skiller seg fra en charterreise ved at den skapes i sanntid via nettbaserte systemer og må betales umiddelbart ved bestilling. Disse reisene kan ikke videreselges, så spesielle vilkår gjelder; endringer og refusjoner ved avbestilling er ikke mulig.
Charterfly bestilles for en viss periode, og prisene kan endres flere ganger om dagen avhengig av etterspørsel. Mer fleksible vilkår gjelder for charterreiser. Les vilkår og betingelser før du bekrefter bestillingen. Jeg har ikke fått billetten min selv om jeg har betalt for reisen?
Noen
ganger kan billetter bli forsinket og "sitte fast" i bookingsystemet
vårt, og det kan ta opptil noen timer før billetten kommer i innboksen
din. Hvis du ikke har mottatt billetten din innen to (2) timer
etter at du har bestilt reisen, kan du kontakte vår kundeservice. Sjekk
først om billetten kan ha havnet i søppelpostfilteret ditt.
Kan jeg få PNR/E-billettnummeret for flyreisen min?
Hvert
flyselskap har sine egne regler, men du kan logge inn på Pegasus og
SunExpress med bestillingsnummeret vårt. Hos Norwegian kan du få flyets
PNR-nummer fra vår kundeservice fra 72 timer før avreise. Med SunExpress må du sjekke inn før du drar til flyplassen - dette kan du gjøre fra 36 timer før avreise, og du kan gjøre det her sunexpress.com/en/online-check-in
Kan jeg sjekke inn før reisen?
Med
Pegasus og Jettime sjekker du inn på selve flyplassen. Med Norwegian
kan du sjekke inn før ankomst til flyplassen ved hjelp av PNR-nummeret
som vår kundeservice gjerne gir deg fra 72 timer før avreise, men det er ikke et krav. Hos SunExpress må du
sjekke inn før du ankommer flyplassen. For flyselskaper der du kan
sjekke inn på forhånd, er det ofte mulig å kjøpe tilleggstjenester på
flyselskapets nettside, for eksempel et bestemt sete. Hvis du vil lese
alt om innsjekking, inkludert hvordan du gjør det hos SunExpress, kan du lese mer her.
Hvor kan jeg se billettypen min på Norwegians flyvninger?
Vår
billettype på Norwegian-flyvninger er Lowfare, som kun inkluderer
håndbagasje under setet. Du kan oppgradere til en høyere billettype på
flyselskapets nettside hvis du ønsker å ta med mer bagasje. Pris per stykke
bagasje (maks. 23 kg) er 350 NOK. MERK: For "kun fly" er avgiften 475
NOK, og for turer med rutefly 900 NOK. Hvis du ønsker å kjøpe ekstra innsjekket
bagasje for en allerede bestilt reise, vennligst kontakt våre reisekonsulenter
på telefon: 23 96 68 99.
Står det ikke på billetten min når jeg skal ha transfer?
Transfertidene
kan ikke angis på billetten, da de er knyttet til flyvninger og derfor
kan endres. Du vil bli møtt på flyplassen av en sjåfør eller av guiden
vår når du ankommer destinasjonen, og du kan sjekke hentetidspunktet fra
hotellet ditt for returflyet 24 timer før du skal reise hjem her: hjemreise.tyrkiareiser.no
Jeg kan ikke legge til mitt barns fødselsdato i passasjeropplysningene mine?
Den
vanligste årsaken til dette er at systemet vårt krever at du legger inn
barnas opplysninger i den rekkefølgen du opprinnelig la dem inn da du
søkte etter reisen din på nettstedet. Hvis du åpner kalenderen, vil du
se at den bare gir deg visse årstall som alternativer. Hvis du f.eks.
søker etter 2 voksne og 2 barn, og du først har lagt inn en 4-åring og
deretter en 6-åring, skal opplysningene om barna legges inn i den
rekkefølgen i barnas passasjeropplysninger.
Har dere guider på reisemålene deres?
Vi
har guider på nesten alle reisemål, men hvis det ikke finnes noen guide
eller hvis guiden ikke besøker området der du er på ferie, kan du
selvfølgelig alltid kontakte guiden eller vår lokale representant.
Telefonnummeret finner du på billetten din.
Kommer flybillettene separat?
Vi
sender ikke flybillettene separat, men flyopplysningene står på
billetten, og du finner nødvendig informasjon om hvordan du logger deg
inn på flyselskapets hjemmeside her: https://www.tyrkiareiser.no/reiser/flyselskap Når du sjekker inn på flyplassen, er det tilstrekkelig å vise passet ditt.
Kan jeg beholde rommet mitt under hele ferien?
Hvis flyet ditt har avgang før kl. 00.00,
starter hotellreservasjonen din i kraft samme dag, slik at du kan
sjekke inn på rommet ditt så snart du ankommer til hotellet. Vi
informerer hotellet om reservasjonen din, slik at du ikke trenger å
kontakte hotellet ved sen ankomst. Rommet må vanligvis forlates innen
kl. 11.00 eller 12.00
på feriens siste dag, som også er slutten på eventuelle måltider som er
inkludert i oppholdet. Du kan spørre hotellet om det er mulig å sjekke
ut senere, men dette kan medføre en ekstra kostnad.